lauantai 15. lokakuuta 2016

SYKSYN 2016 SOITTOLISTA

Syksy on sitä aikaa kun mä alan kuunteleen indiemusiikkia. Kevään ja kesän mä kuuntelen valehtelematta sellaista perus radiopoppia ja klubeilla luukutettavia kipaleita joista en oikeastaan edes tykkää, mutta syksyllä mä alan yhtäkkiä löytämään sitä musiikkia mitä tykkäänki kuunnella. Tänä syksynä mun indiemusan kuuntelu on kuitenkin jääny taka-alalle ja oon luukuttanu ihan täysillä etenkin 80-luvun inspiroimaa musiikkia. Etenkin M83 uusin albumi on täyttä kultaa ja niin 80-lukua, kuin myös Midnightin kaikki kappaleet. Mä luukutan näiden artistien kappaleita ihan hulluna! Kyllä sinne sekaan mahtuu muitakin kappaleita, onneksi...

Mä rakastan soittolistoja joita voi kuunnella bussimatkoilla ja tuijottaa ikkunasta synkästi; lauluja joita kuuntelee illalla yhdentoista aikaan ja ei tiedä itkisikö vai tanssisiko; lauluja jotka jotenkin koskettaa mua. On niissä sitten tietynlaiset sanat, tietynlainen melodia, upea laulaja tai hieno yhdistelmä eri tyylejä, jokin niissä lauluissa pitää koskettaa mua. Tällä soittolistalla joka ikinen laulu ruksaa ainakin yhden kohdan tosta luettelolta, enkä mä oikeastaan muuta olekaan kuunnellut viimeiset 30 päivää kuin näitä lauluja.

Ja sitten siellä on Bruno Marsin 24k Magic. En osaa selittää miksi, mutta se on vain hyvä. Piste.






.......
Joskus mä ajattelen että mun musiikkimaku on jotenkin erikoinen. Pitäisi vaihtaa takaisin niihin Draken kappaleisiin koska välillä on erittäin hankalaa selittää minkälaisesta musasta mä tykkään... Oon myös tosi yllättynyt minkälainen syys-soittolista tänä vuonna tuli. Kaikki indiehempeilyt poissa? Ja kuuntelen albumia jonka nimi on Endless Summer? Vaikka en edes halua kesää takaisin. Syksy kelpaa mulle tällaisenaan! 

Mitä mieltä ite olette, löytyikö yhtään kipaletta jota voisitte kuunnella? Tai artistia jonka tunnette...

4 kommenttia: