perjantai 15. huhtikuuta 2016

CHIA-VANUKAS KIIVI-JA PERSIKKASMOOTHIELLA

Mussa on varmaan jotain vialla, koska yleensä talvella mua ei haluta yhtään syödä hedelmiä tai marjoja, vaikka silloin niitä juuri kannattaisi syödä vitamiinien takia. Kuitenkin heti kun kevään ensimmäiset valonsäteet herättää mut aamuisin, jokin vain napsahtaa mun päässä. Pakko saada hedelmiä! Ja niitähän tuleekin sitten syötyä.

Löysin kerran superhyvän chia pudding-reseptin netistä, mutta vääntelin siitä vähän oman mukaelman. Olen aika tyytyväinen tulokseen, smoothie-chia vanukas on superhyvää ja pitää kylläisenä monta tuntia.




PERSIKKA-KIIVI-CHIA PUDDING- SMOOTHIE

Persikkasmoothie: 
1 persikka
1 dl frozen mangoa
puolikas banaani
1 dl kookosmaitoa
½ mittalusikallista proteiinijauhetta (mä käytin vanilijan makuista) 

Chia-vanukas: 
1 dl maitoa
1 ruokalusikallinen chia-siemeniä

Kiivismoothie:
1 kiivi
1 appelsiini
½ avokado
½ dl kookosmaitoa

Sekoita smoothiet, ja valmista vanukas (sekoita ainekset ja laita jääkaappiin 15 minuutiksi tai yön yli)
Kaada lasiin ensin kiivismoothie, sitten vanukas, lopuksi persikkasmoothie. Tökkää mukaan iso pilli ja nauti!


Ah, olen ihan koukussa tähän! Ideana on tehdä noista smoothieista aika paksuja, jotta ne eivät sekoitu toisiinsa. Chia-siemenet kylläkin jakaa mielipiteitä. Mitä mieltä ite olette, tykkäättekö chia-siemenistä? 

2 kommenttia:

  1. näyttää ja kuulostaa ihan hirmu hyvältä! ja tykkään kyllä chia-siemenistäkin, nam!

    VastaaPoista