torstai 11. elokuuta 2016

HUAWEI HONOR 5X- ARVOSTELU


Euroopan-reissun jälkeen mä olin lopullisesti kyllästynyt mun vanhaan Iphone 4 ja päädyin radikaaliin ratkaisuun: marssin lähimpään Giganttiin ja ostin uuden puhelimen. En tiennyt mitä halusin, minkä mallin, minkä kokoisen, minkä näköisen, minkä merkkisen... tuuletin vain sisään siskoni kanssa ja mietittiin parasta puhelinta halvalla. 

Käteen tarttui hopea Huawei-puhelin. Veljelläni oli jo tämän merkkinen puhelin, mutta itselläni ei ollut harmainta aavistustakaanminkälainen kapula oli kyseessä. Kyselin myyjältä pari kysymystä ja valinta tuli tehtyä vähän liiankin nopeasti - 240 euroa katosi taivaan tuuliin ja mä lähdin kaupasta kymmenen minuutin päästä sisälle astuttuani. 

Kyseessä on Huawei Honow 5x-puhelin, hopeana. Puhelimen iso koko houkutteli mua pienen Iphonen jälkeen, kuin myös sormenjälkitunnistin. Oikeasti olisin halunnut Iphonen, mutta arvatkaa kahdesti aionko tuhlata yli 500 euroa puhelimeen? Jotenkin Honor 5x näytti mun silmissä yhtä nätiltä kuin Iphone ja ehkä sen takia päädyinkin androidiin. 



Tajusin vasta kotona kuinka suuri Honor-puhelin tosissaan olikin. Aivan älyttömän iso. Se ei tunnu kuitenkaan kömpelöltä kädessä, vaan kevyeltä ja siloiselta. Sormenjälkitunnistin on kätevä, ison puhelimen saa nopeasti ja vaivattomasti auki. Suuri näyttö on hyvälaatuinen ja toimii loistavasti jos haluaa katsoa videoita, netflixiä ja muita aivoja pilaavia mutta niin ihania sovelluksia. 

Jostain syystä puhelimessa on kahdelle sim-kortille paikat? Onko kaikissa puhelimissa näin nykyään? Mä ostin viimeksi uuden puhelin yläasteen kasiluokalla, eli vähän alle kuusi vuotta sitten. Oonko mä näin pahasti pudonnut kehityksen kelkasta? 

Ja kaikki toiminnot toimivat niin nopeasti. Mun piti odottaa monesti jopa minuutin ennen kuin rakas Iphone 4 päätti avata facebookin, ja ajatella, Honor pystyy pyörittämään monia sovelluksia samaa aikaa! Iphone 4 ei tähän kyennyt. Oon ihan taivaissa, mä psytyn kuuntelemaan spotifytä samalla kun luen blogeja netistä! Jes.

 Puhelimen kamera on aika normaali, mielestä ei mikään erityinen, mutta ottaa hyviä kuvia maisemista ja normitilanteista. Etukamera ei enää olekaan niin hyvä, mutta ehkä tämä on vain se että olen tottunut ottamaan kaikki kuvani oikealla kameralla. Puhelimen kameraa käytän vain satunnaisesti. 

Myös akku on toiminut moitteettomasti - tähän mennessä ainakin. Puhelinta olen siis käyttänyt nyt kuukauden, joten odotettavasti akun kesto tulee hiipumaan ajan mittaan, mutta tällä hetkellä omassa käytössä akku kestää pari päivää. 

Jotain huonoa? Android. Mä en vaan pidä andoidin käyttöjärjestelmästä - asetukset on sekavat, viestit eivät näy lukitulla näytöllä (auttakaa tyhmää en saa niitä näkymään) turhia sovelluksia on vielä enemmän kuin IOSissa. Tuntui melkein shokilta vaihtaa helposta IOSista Androidiin. Ehkä tämä on vain hyvää aivojumppaa. 

 Puhelimen koko voi olla joillekin ihmisille ongelma. Itse pidän isoista puhelimista eikä tämä siis häirinnyt itseäni paljoakaan. Viestin naputteleminen oli toisaalta alussa aika hankalaa. 



 Loppujen lopuksi, mä olen erittäin tyytyväinen tähän kännykkään! Ulkonäkö on simppeli ja klassinen, puhelimessa on hyvä muisti, kamera ja onhan siinä androidissakin yksi hyvä puoli: sitä saa muokata miten haluaa. Jos haluaa kopioida IOSin yksinkertaista näyttöä, onnistuu! Jos haluaa pitää Androidille ominaiset säätiedot ja googlet sun muut isoina näkyvillä, onnistuu! 

10 kommenttia:

  1. Huawei on kyllä hyvä! Mulla on Honor 7 ollut käytössä 8 kuukautta, eikä oo akun kesto näyttänyt hiipumisen merkkejä - yhtä pitkään kestää vieläkin! Ja kamerasta oon tykännyt kovasti, takakamerasta siis. Tässä viestit ainakin näkyy lukitulla näytöllä :O. Varmaan jostain asetuksista löytyy! PS. Sait uuden lukijan ;)

    http://turkoosivadelma.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes, huawei on yllättävän hyvä! Mielestäni paljon parempi kuin samsung tai sony. Pitääpä tarkistaa tuo viesti-juttu, mä en vaan oikein sovi yhteen tekniikan kanssa että apua tarvitaan, hah :D

      Poista
  2. toihan vaikuttaa hyvältä! itelläni iphone 4s, joka alkaa vedellä viimesiään. :D oon tässä just pohtinut uuden puhelimen ostoa ja mahollisimman hyvällä hinta-laatusuhteella mielellään. applen puhelinten hinnat on ihan hulluja, vois olla aika vaihtaa merkkiä. :-D
    http://sannialina.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Applen puhelimet ovat kauniita ulkomuodoltaan ja IOS on ehkä maailman ihanin käyttöjärjestelmä, mutta hinnat on jotain käsittämätöntä... voin kyllä kertoa, että puhelimen vaihto androidiin oli aluksi aivan hirveää mutta kyllä siihen sitten tottui :D

      Poista
  3. Kuulostaapa hei hyvälle! :) Toi on myös tosi nätin näköinen<3

    http://jeannays.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  4. Vaikuttaa kyllä tosi hyvältä puhelimelta! Mä en tiedä, jos mä enään pystyn vaihtamaan takaisin androidiin, kun mulla on nykyään käytössä macbook, iphone ja ipad.... Mut oon kyllä miettinyt, että sit kun tää iphone 5 ottaa lopputilin niin en tiiä raaskinko mä laittaa 500-600 euroa uuteen puhelimeen, kun paremman androidin sais paljon halvemmalla haha. Mäkään en vaan oo mikään android-fani :--D

    http://olderthanyesterday.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. IOS on niin helppokäyttönen verrattun androidiin, hah :D Kyllä tähän sitten ajan myötä tottuu ja oppii pitämäänkin, ja tätä kyseistä mallia voin ainakin suositella!

      Poista
  5. Tervehdys, Google löysi tiensä tähän blogiisi. = ) Onko sinulla vielä 1/2017 käytössä tämä Honor 5X puhelin? Oletko ollut edelleen siihen tyytyväinen? Itse harkitsen samaisen
    puhelimen ostoa kun sen nyt saisi jo 179 eurolla, 5.5" iso näyttö houkuttelisi. Kiitos kommenteistasi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, kiitoksia kommentista ja pahoittelut näin myöhäisestä vastauksesta! Vieläkin on käytössä samainen puhelinen ja oon erittäin tyytyväinen! Kameran laadusta voisin ehkä vähän valittaa mutta kun itelläni on käytössä järjestelmäkamera niin puhelimen kameralla ei oikeastaan ole itselle mitään väliä. Suosittelen yhä lämmössä, todellakin hintansa veroinen :)

      Poista