tiistai 23. elokuuta 2016

SUNSET ON THE BEACH






Kävin pari päivää sitten lempirannallani ottamassa kuvia auringonlaskusta. Oikeastaan lähdin rannalle harjoittelemaan kuvamista, etenkin pitkällä shutter speedilla. Tiedättehän, vedestä pitäisi tulla silkkistä ja kaunista. Tiesin jo etukäteen että mun pieni 12-32 objektiivi ei välttämättä tekisi parasta jälkeä, ja pettyneenä lähdin rannalta kotiin päin. Päässä jyskytti ajatus: uusi objekti, säästä rahaa, uusi objekti, säästä rahaa. 

Hassua miten koskaan ei osaa olla tyytyväinen siihen mitä jo omistaa. Ostin tän uuden kameran, Panasonic Lumix GF7, noin parisen kuukautta sitten, ja rakastan tätä kameraa valtavasti, mutta kuitenkin haluan lisää, parempaa, enemmän. 

Äitikin siitä mulle kerran sanoi, aika tiukastikin: Veera, miksi sä et elä hetkessä? Miksi aina pitää miettiä tulevaisuutta ja haluta lisää? Tuo auringonlasku rannalla oli taianominen hetki. Olisi pitänyt ennemmin nauttia oranssista hehkusta ja viileästä vedestä varpaiden välissä kuin murehtia objektiivia. 

Tästä viikosta lähtien mä yritän elää hetkessä. Otan joka päivä kuvan jostain mikä tekee mut silloin onnelliseksi. Oon tehnyt tällaisen haasteen ennenkin ja silloin huomasin olevani todella onnellinen juuri siinä hetkessä. Nyt tuo tunne on kuitenkin kadonnut ja kovasti kaipaan sitä takaisin! Jatkan tätä haastetta niin kauan kuin on tarvis, mutta joulu on sellainen hyvä kiintopiste. 

Tällä hetkellä mä olen onnellinen kaatosateesta ja kellahtavista lehdistä. Oon onnellinen karpalo-kinuski teestä ja hyvästä kirjasta tässä mun vieressä. Ja oon onnellinen että sain viimeinkin kääriytyä villapaitaan! 

15 kommenttia:

  1. sun äitisi on viisas.
    itsellänikin vaikea elää hetkessä, aina suunnittelen ja haaveilen tulevasta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äiti on <3 Tuntuu että meillä nykyajan ihmisillä on kaikilla tää ongelma. Koko ajan tulee lisää kamaa markkinoille, sosiaalinen media vaikuttaa meihin aika negatiivisesti kuin myös ne hollywoodin julkkikset. Kulutusyhteiskuntaa ihannoidaan ja itseään verrataan muihin, mikään ei koskaan riitä. Se on harmillista.

      Poista
  2. Vau mitkä kuvat! Niin upeat<3

    http://jeannays.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  3. Oi ihania kuvia!! Sun blogi vaikuttaa muutenkin tosi kivan oloiselta :)

    http://tiiassensitivesoul.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  4. Kiva postaus :-) Näin että oot lähdössä au pairiksi, joten jään mielelläni lukemaan sun kuulumisia Irlannista. Oon itse just tällä hetkellä au pairina Lontoossa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! Jeps, syyskuussa mä koitudun Irlannin maaperälle! :)

      Poista
  5. Siis VAU! Nää kuvat on upeita, tosi tunnelmallisia. Sun blogi vaikuttaa muutenkin kivalta. Hyppään mukaan bittikelkkaan lukijaksi! :)

    VastaaPoista
  6. Todella kauniit kuvat olet kuviisi saanut vangittua, eli erittäin hyvin ovat onnistuneet! Itse en ole saanut aikaiseksi kuvattua vaikka kaapista löytyy itseostamani canonin 7d ja 450d :C Ehkä vielä jonain päivänä..

    http://finnlandsnorsk.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hurjasti! <3 Iske vaan kameran kimppuun, valokuvaamisen kautta tulee ainakin käytyä kaiken maailman ihme paikoissa ja ulkoilmassa! :)

      Poista
  7. Hei aika kiva haasteidea! :) Kauniita kuvia olet onnistunut ikuistamaan!

    http://erilainenlumihiutale.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia :) Mä en usko että tuun postaamaan noita kuvia tänne blogin puolelle, varmaan joskus voisin tehä jonkinlaisen koosteen mutta tällä hetkellä ottelen kuvia ihan muistutukseksi itselleni! :) Ota haaste vastaan jos siltä tuntuu!

      Poista
    2. Kiitoksia :) Mä en usko että tuun postaamaan noita kuvia tänne blogin puolelle, varmaan joskus voisin tehä jonkinlaisen koosteen mutta tällä hetkellä ottelen kuvia ihan muistutukseksi itselleni! :) Ota haaste vastaan jos siltä tuntuu!

      Poista