tiistai 10. toukokuuta 2016

18X JATKA LAUSETTA



En ymmärrä... miksi kaiken pitää maksaa niin julmetusti. Kävin ihotautilääkärillä kolmesti, laskun summaksi tuli yli satanen, ja mitä käynnit auttoivat? Eivät niin yhtään mitään. En saanut selville mistä ihottumani johtuu. Ja nää turhat reissut ajo mut perikatoon, ihanaa. 

Seuraavaksi ajattelin... katsoa Game Of Thronesin uusimman jakson ja lukea kirjaa. Näinkin vauhdikasta elämää mä elän. 

Vime aikoina... olen herännyt joka aamu pienoiset perhoset vatsassa, sen verran kaikkea jännittävää on tapahtumassa mun elämässä. Toivon mukaan ne myös toteutuvat, yritän pitää kaikki ovet auki. Joka päivä pelkään kuitenkin etteivät mut toiveet toteudu, ja nuo ajatukset saavat perhoset lepattamaan vain entistä enemmän. 

En osaa päättää... tällä hetkellä mistään. En osaa päättää miten haluan hiukset yo-juhliin, en osaa päättää mitä syön aamupalaksi, en osaa päättää katsonko leffan vai luenko kirjaa. 

Noloa myöntää, mutta... tykkään stalkata ihmisiä. Jos tapaan uuden ihmisen, tykkään heti ensitöikseni tarkistaa heidän facebookin, instagramin ja muut sosiaaliset mediat. Kerran jopa selvitin missä eräs henkilö asui. Ihan vain huvin vuoksi. Jos henkilö asuu jossain muualla kuin kotikaupungissani, otan siitäkin selvää ja googlailen myös henkilön asuinkaupunkia. Kuulostaa aika creepyltä... Don't worry, en mä tätä aina tee. :) 

Viikko sitten... tunsin itseni ensimmäistä kertaa kolmeen viikkoon tylsistyneeksi. Tosin nyt oon taas päässyt takaisin aktiiviseen oloon, tylsyys on kaukana!

Kaikista pahinta on... kaalilaatikko. Piste. 

Muistan ikuisesti... kun asuin pienen Norjassa ja olin vielä niin lyhyt että hautauduin lumeen, vain pää pisti esiin kinoksesta. Norjassa asumisesta muista todella vähän, mutta jostain syystä tuo on jäänyt ikuisesti mieleen. Myös vuoret Tromson ympärillä ovat painuneet muistiin, vaikka en niistäkään muista kuin siluetit. 

Salainen taitoni on... syödä kokonainen pizza yksin, kerralla. 

Jos saisin yhden toiveen, se olisi... saada taito manipuloida ihmisten mieliä. Kuulostaa hirveältä (Jessica Jonesia katsoneet hep) mutta miettikäähän: voisi manipuloida lentokentän työntekijöitä sanomalla että mulla on kyllä lippu koneeseen. Samalla tavalla manipuloisin hotellin työntekijöitä, valtion johtajia (hyvään tarkoitukseen tietenkin) vaatekauppojen myyjiä... ;) 

Minulla on pakkomielle... päästä ulos lenkille joka päivä. Kuulostaa toki terveelliseltä, mutta mä tulen hulluksi jos en ole päässyt ulos liikkumaan koko päivänä. Joku kauppareissu ei kelpaa, vaan yleensä pitää päästä metsään tai rannalle. 

Päivän paras juttu... 12 kilometrin hikilenkki rullaluistimilla. Rullaluistelu on ehkä parasta mitä tiedän, yleensä tykkään lähteä oikein pitkille reissuille. Nyt tuli vähän lyhempi, mutta oli parempi aloittaa kevyesti vuoden tauon jälkeen.  

Söin tänään... Suklaakuorrutettuja viinirypäleitä ja paahtoleipää aamupalaksi. Millään muulla ei ole väliä, mutta suklaakuorrutetut viinirypäleet

Ärsyttävintä on... tietämättömyys. Tällä tarkoitan sitä, ettei tiedä mitä tulee tapahtumaan viikon päästä, tai kuukauden päästä. Mulla ei ole mitään hajua missä oon ensi syksynä, mitä teen, mikä maa, kaupunki. Ite koen sen jotenkin ahdistavana kun ei tiedä mitä tuleva tuo tullessaan, vaan täytyy vain odottaa kunnes asiat selkiytyy. Mutta milloin? Huomenna? Ensi kuussa? 

Tekisi mieli... appelsiinituoremehua. Vastapuristettua. 

Minusta on söpöä... kun kissa tuo kuistille kuolleen rotan. (ei)

Hävetti... kun auto sammui keskelle risteystä ja lähes jokainen auto takana töötäsi mulle. Menin ihan paniikkiin enkä saanut autoa millään käyntiin. Lopulta kaasutin täysillä pois ja ajoin suoraan kotiin. 

Olenko ainoa, jonka mielestä... talvi on maailman ihanin asia ikinä ja kevät karmein? Vihaan kevättä, siis sitä alkukevättä. Toukokuu on mukavaa aikaa kun alkaa olla jo lämmin, mutta maalis-huhti? Hyi. Joulukuu on paras kuukausi koko vuodesta, lokakuun ohella. Ah. Kesästä toki tykkään paljonkin, mutta kyllä se talvi on vain paras (en puhu etelän talvesta, hyi, vaan vähän pohjoisemmasta, kylmästä ja lumisesta talvesta). 

Kuvat ovat Tankar-saaresta Kokkolasta, viime kesältä. Rakastan käydä Tankarissa, siellä on ihana kalastajakylä-meininki, söpöjä taloja ja suuri majakka. Vaikka tekstissä sanoinkin että rakastan talvea yli kaiken, tällä hetkellä on ihanaa että kesä on tuloillaan. En jaksaisi odottaa kesäkuuta... 

Mahtavaa viikon alkua kaikille! 

2 kommenttia:

  1. Hauska postaus! Mulla on tuo ihan sama, että tykkään stalkata ihmisten instagramit ja kaikki somet läpi... :D


    ♥ Vilhelmiina Lyydia
    http://vilhelmiinalyydiaa.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes, en oo ainoa! :D En tiiä, se taitaa olla vähän huono tapa, tuntuu niin hirveeltä jos joskus sanoo et joo hei ton mä tiiänkin, oon nähny kuvan somessa... :D

      Poista